ඉරිඟු ඇටය හා බෙදුම්වාදය

ඉරිඟු ඇටය හා බෙදුම්වාදය



එක්තරා මනෝ වෛද්‍යවරයකු වෙත අමුතු රෝගියකු පැමිණියේ ය. මානසික රෝග බොහෝ විට අමුතු අමුතු ඒවා බැවින් මනෝ වෛද්‍යවරයාට නම් ඒ අමුතු රෝගියකු නොවන්නට ඇත.

"ඩොක්ට, හැම තිස්සෙම මට හිතෙනවා මම ඉරිඟු ඇටයක් කියලා" රෝගියා තම තත්වය වෛද්‍යවරයාට පැහැදිලි කළේ ය. දිගු වේලාවක් කරුණාවන්තව උපදෙස් දුන් වෛද්‍යවරයා තමා ඉරිඟු ඇටයක් නොවන බව රෝගියාට පැහැදිලි කර දුන්නේ ය. රෝගියා සිත නිරවුල් කරගෙන නිවසට ගියේ ය.

ඊළඟ දිනයේ සේවයට පැමිණි මනෝවෛද්‍යවරයා විස්මයට පත් වූයේ එදින ද රෝගියා පැමිණ සිටීම නිසා ය.
" ඩොක්ටර්, අද උදේ මම ගෙයින් එළියට බහිද්දී ගහක් උඩ කුරුල්ලෙක් මං දිහා බලන් ඉන්නවා දැක්කා. ඉරිඟු ඇටයක් කියලා ඌ මාව කයි කියලා මම බය වුණා." රෝගියා කතා කළේ හැඬූ කඳුලෙනි.


"ඉතින් මම ඊයෙත් ඔයාට පැහැදිලි කරලා දුන්නා නේද ඔයා ඉරිඟු ඇටයක් නෙවෙයි කියලා.


"ඔව් ඩොක්ටර් මම දැන් හොඳින් දන්නවා මම ඉරිඟු ඇටයක් නෙවෙයි කියලා" 


"එතකොට මොන එහෙකට ද බය වුණේ"



"මම දැන ගත්තට කුරුල්ලා දන්නවා ඇති ද?"


බෙදුම්වාදීන් නිජභූමියක් පිළිබඳ කියමින් තම අදහස් යුක්ති යුක්ත කිරීමට ගෙනා තර්ක බිඳ හෙළා දෙමළ ජාතිවාදය මතවාදීව පරාජය කිරීමට නලින් ද සිල්වා මහතා සමත් වූයේ බොහෝ කාලයකට පෙර ය.
ඊට බෙදුම්වාදයට දිය හැකි ප්‍රතිචාරය වූ තර්කවලින් නොව සන්නද්ධ බලයෙන් එය ස්ථාපනය කරන්න යන්නට කොටි සංවිධානය හමුදා ක්‍රියාමාර්ගවලින් පරාජය කළ යුතුයි පරාජය කළ හැකියි යන්න පවසා ද බොහෝ කල් ය. මහින්ද මහතා එය ප්‍රායෝගිකව ක්‍රියාත්මක කොට ද බොහෝ කල් ය.

එහෙත් ඉහත කථාවේ රෝගියා මෙන් තවමත් ඇතැමුන්ට කුරුල්ලා තමා ඉරිඟු ඇටයකැයි සිතන මනෝ ව්‍යාධිය ඇත. බලය බෙදීම් 13+ යෝජනා කරන දයාන් ජයතිලක ආදීන් මෙහි අසාධ්‍ය තත්වයේ සිටින්නන් ය.

මහින්ද හෝ ගෝඨාභය මේ මනෝ ව්‍යාධියට යට විය යුතු නො වේ. නන්දිකඩාල්හි දී මේ සියල්ල කුණු බක්කියට විසි කොට හමාර ය. 

දැන් අප කළ යුත්තේ කොටි පරාජය නො කළ හැකි  බවට වූ රෝගය සුව කරගත්තාක් මෙන් කොටි පරාජය සමඟ ම ෆෙඩරල් හා බලය බෙදීමේ යෝජනාවල වලංගු භාවය ද අහෝසිව ඇති බව තේරුම් ගැනීමයි.

               - තමලු මලිත්ත පියදිගම 

No comments:

Post a Comment

අලුත් ම සටහන

Exit way out කණ්ඩායමට පිළිතුර

 Exit Way Out කණ්ඩායමට පිළිතුර Exit way out කණ්ඩායම මගේ “මාක්සියානු ආර්ථික කතිකාවේ අසාර්ථකත්වය: දස් කපිටාල් කෘතිය ගැන විමසුමක්” පොතේ පළමු පර...

වැඩිපුර කියවූ ලිපි